Το παρακάτω άρθρο, είναι ένας ελάχιστος φόρος τιμής στον Bill Tsamis, (13-03-1961~13-05-2021) και είναι αφιερωμένο στην μνήμη του…
Αυτό το θρυλικό και λυρικό Heavy Metal συγκρότημα με ιδρυτές τον Ελληνικής καταγωγής κιθαρίστα Bill Tsamis (Destroyer) και τον drummer, Mark Zonder (Thunder Child), σχηματίστηκε το 1980 στο San Jose της California, αλλά μετακόμισαν σύντομα στο Los Angeles. Οι δύο τους, κατάλαβαν ότι κινούνταν σε κοινό μουσικό έδαφος και έτσι μοιράστηκαν το καλλιτεχνικό όραμα του Bill, όπου και έγινε πραγματικότητα, αφού από μουσικής άποψης ήταν πραγματικά γνήσιο και πρωτοποριακό. Ο Bill συνειδητοποίησε, ότι αν ήθελε να ξεχωρίσει σαν κιθαρίστας θα έπρεπε να στηριχτεί περισσότερο στον προσωπικό του ήχο και στο feeling του παιξίματος του, αφού δεν ήταν γεννημένος για να γίνει άλλος ένας βιρτουόζος κιθαρίστας. Αν και φάνηκε από τότε που ξεκίνησαν πως θα είχαν μπροστά τους ένα χρυσό, λαμπρό μέλλον, ποτέ δεν κατάφεραν να αποκτήσουν μια πιο πλατιά αποδοχή, πέρα από κάποιες εξαιρέσεις. Το ιδιόμορφο στυλ παιξίματος του κιθαρίστα, αλλά και οι συνθέσεις του, ήταν εμφανώς επηρεασμένες από κλασσικούς συνθέτες, όσο και το πρωτοποριακό παίξιμο στα τύμπανα, ήταν ότι το καλύτερο, για την δημιουργία των Warlord. Ένα στυλ παιξίματος, που ξέφευγε δηλαδή, από τα στεγανά του Heavy Metal με την ποιότητα του, μια σύζευξη δηλαδή, ενός πρωίμου λυρικού Επικού Heavy Metal ήχου, που αντλούσε (όπως ήταν φυσικό άλλωστε), από τις Ελληνικές επιρροές του Bill που τις κουβαλούσε μέσα του και μαζί του στη μουσική του. Λίγα συγκροτήματα με τόσο περιορισμένη δισκογραφία, υπήρξαν τόσο επιδραστικά όσο οι Warlord, καθώς ένα EP και ένα μόνο full length album, ήταν αρκετό για να συντηρήσει το μύθο τους ζωντανό για χρόνια και για να γραφτεί μια χρυσή ιστορία. Έχουν αγαπηθεί όσο λίγα συγκροτήματα στην χώρα μας, αλλά δεν μπόρεσαν ν’ αγαπηθούν το ίδιο και σε άλλες, παρά το ταλέντο και τις ικανότητες που είχαν και έμειναν σ’ ένα ιδιότυπο cult status. Τι πραγματικά έφταιγε και δεν προχώρησαν όπως θα έπρεπε, κανείς δεν το ξέρει, ίσως να ήταν οι ατυχίες που είχαν, με τους τραγουδιστές (Damien King), δεν θα το μάθουμε ποτέ… αλλά τώρα πια λίγη σημασία έχει. Κάποτε αρχές των 80’s, πρόβαραν μαζί με τον Yngwie Malmsteen, όταν ο Σουηδός ήταν ακόμη στους Steeler. Από αυτή την συνάντηση ο Bill συνειδητοποίησε ότι αν ήθελε να ξεχωρίσει σαν κιθαρίστας θα έπρεπε να στηριχτεί περισσότερο στον προσωπικό του ήχο και το feeling του παιξίματος του, σε αντίθεση με τον Yngwie που ήταν φυσικό ταλέντο και ένας γεννημένος βιρτουόζος. Τέλος, την μουσική των Warlord, δεν την περιγράφεις μόνον με λόγια, αλλά τη ζεις με όλη σου τη ψυχή. Όλα τα τραγουδια του group, στέκουν περήφανα ακόμη και σήμερα και μας δείχνουν μ’ έναν μοναδικό τρόπο, πως το συγκρότημα αυτό κουβαλούσε μια απόλυτη μουσική μοναδικότητα. Damien King (Jack Rucker), Damien King II (Rick Cunningham), Destroyer (Bill Tsamis), Archangel (Dave Warty), Thunder Child (Mark Zonder) και Sentinel (Diane Kornarens).
WARLORD ALBUMS ONE-BY-ONE
Για πολλοστή φορά ακούω ξανά όλα τα albums που ηχογράφησε το θρυλικό αυτό group, όπου μέσα από μια μοναδική χημεία, αναδύθηκε ο θρύλος που ακούει απλά στο όνομα… Warlord. Έτσι, επανεκτιμάμε τη μουσική τους καριέρα, ακούγοντας ξανά και ξανά τους δίσκους του ιστορικού αυτού σχήματος. Ένα flash-back λοιπόν, σε όλα τα albums τους, δεν μοιάζει με μια απλή βουτιά στο μουσικό παρελθόν τους, είναι κάτι περισσότερο, είναι κάτι πολύ-πολύ παραπάνω… Ας δούμε όμως τώρα, ένα προς ένα όλα τα album που έκαναν μέχρι και το θανατο του Bill “Destroyer” Tsamis. Στις παρακάτω παρουσιάσεις των δίσκων, θα προσπαθήσω να σας δώσω μια ιδέα για το πώς εξελίχθησαν καλλιτεχνικά και ποιο είναι το μουσικό περιεχόμενο καθενός από τα album. Επανεκτιμάμε λοιπόν, τη μουσική καριέρα τους ακούγοντας ξανά και ξανά τα albums τους σε βινύλιο… έτσι, για την καλύτερη μέγιστη ηχητική απόδοση.
DELEVER US (April-1983)
LINE-UP: Damien King – Vocals, Destroyer – Guitar, The Raven – Bass, Thunder Child – Drums & Sentinel – Keyboards.
SIDE I: “Deliver Us From Evil”, “Winter Tears”, “Child Of The Damned”.
SIDE II: “Penny For A Poor Man”, “Black Mass”, “Lucifer's Hammer”.
Το 1981 κυκλοφορούν το πρώτο τους ομότιτλο demo, ενώ το 1982 το δεύτερο με τίτλο “Lordian Wind”, που ήταν και η αφορμή για το δισκογραφικό συμβόλαιο με την εταιρεία Metal Blade. Επίσης, το 1982 το τραγούδι τους “Hammer Lucifer” (που ήταν βασισμένο σ’ ένα μυθιστόρημα των Larry Niven και Jerry Pournelle), εμφανίστηκε στη συλλογή “Metal Massacre II”. Οι Warlord καταγράφουν το ντεμπούτο mini-album τους, που σήμερα θεωρείται από πολλούς ως ο ορισμός, που αργότερα θα ονομαζόταν… ως Epic Metal. Το συγκρότημα από την αρχή τράβηξε την προσοχή, τόσο του κοινού όσο και των μουσικών κριτικών, με το μοναδικό σε εκτελεστικό επίπεδο τους. Το “Deliver Us” που κυκλοφορεί τον Απρίλιο του 1983, τώρα πια αποτελεί σε original βινύλιο, ένα ομολογουμένως απόκτημα συλλεκτικής αξίας. Το ντεμπούτο EP, βαδίζει στο τότε καινούργιο Epic Heavy Metal των αρχών της δεκαετίας του ’80, ενώ ήταν σαφώς εμπνευσμένο και από τους ήχους του NWOBHM, αλλά κατάφεραν να αποστασιοποιηθούν επαρκώς στην μουσική προσέγγιση τους, από τους άλλους πρωτοπόρους αυτού του ήχου όπως οι Manilla Road ή οι Brocas Helm. Το “Deliver Us”, είναι μια εξαιρετική δισκογραφική δουλειά από πρώιμο Heavy Metal κορυφαίας ποιότητας, που προσφέρει όλα τα καλύτερα χαρακτηριστικά της εποχής των αρχών των 80’s, που έπρεπε να προσφέρει. Η μουσική είναι βαριά και μελωδική, με πιασάρικα κιθαριστικά riffs, καλά κατασκευασμένες συνθέσεις, εξαιρετικές οργανικές εκτελέσεις κι όλα τα λυρικά θέματα να κυμαίνονται από τη μυθολογία, τη φαντασία, τα χριστιανικά θέματα, αλλά και τις επικές μάχες. Ο Damien King (ex- Alkana), έχει τις τέλειες φωνητικές δεξιότητες γι’ αυτό το είδος του λυρικού Heavy Metal, που συλλαμβάνει όλες τις μελωδικές γεύσεις και την ορμητικότητα τύπου Iron Maiden ή Judas Priest, με έναν πιο «γήινο» ήχο. Τα κιθαριστικά riffs αποδίδουν τον κλασικό ήχο των 80’s, ενώ, τα πλήκτρα περιορίζονται σε ατμοσφαιρικά θέματα για να δώσουν στον συνολικό ήχο, μια επική ατμόσφαιρα με κάποια φανταχτερά εφέ, που ρίχνονται ξανά και ξανά. Οι Warlord ήταν σαφώς ένα μουσικό προϊόν της εποχής τους, η αληθινή τους δύναμη είναι οι άριστες δεξιότητες του Tsamis, αλλά και όλα τα εθιστικά τραγούδια που ήταν το ένα καλύτερο, από το άλλο. Ορισμένα τραγούδια, προσφέρουν κάποιες κλασικές ακουστικές κιθάρες που εντάσσονται σ’ ένα πρώιμο Heavy Metal ήχο, με εκπληκτικούς ύμνους και μερικά από τα solo του Bill, χρησιμοποιούνται με πολύ φειδώ χωρίς να διακόπτουν τη συνολική ροή της μουσικής. Προσωπικά, δεν είμαι σίγουρος γιατί πραγματικά οι Warlord, δεν έχουν κερδίσει ποτέ την μεγαλύτερη προσοχή που θα τους έπρεπε, καθώς οι συνθέσεις τους ήταν από τις ισχυρότερες του Μetal, στη δεκαετίας του ’80. Αλλά πιθανότατα, επισκιάστηκαν από τους άλλους μεγάλους της εποχής, που τους έκλεψαν την επιτυχία και επίσης την εποχή που το MTV προωθούσε την Metal μουσική σκηνή, αλλά φάνηκε, πως όλοι ήθελαν να ξεκινήσουν ένα group και να γίνουν οι επόμενοι Maiden ή Priest. Οι Warlord, ήταν ένα από τα ισχυρότερα συγκροτήματα που ξεκίνησαν από εκείνη την εποχή και είναι σίγουρα απαραίτητο για τους οπαδούς του επικό-λυρικού Heavy Metal της μελωδικής δεκαετίας του ’80.
AND THE CANNONS OF DESTRUCTION HAVE BEGUN… (October-1984)
LINE-UP: Damien King II – Vocals, Destroyer – Guitars, Archangel – Bass, Thunder Child – Drums & Sentinel – Keyboards.
SIDE I: "Beginning/ Lucifer’s Hammer", "Lost And Lonely
Day", "Black Mass", "Soliloquy".
SIDE
II: "Aliens", "MCMLXXXIV", "Child Of The
Damned", "Deliver Us".
Το “And The Cannons Of Destruction Have Began…”,
αβίαστα θα το αποκαλούσαμε αριστούργημα που συγκίνησε όλους τους fans της
σκληρής μουσικής, αν δεν σου αρέσει πρέπει να είσαι κουφός. Η μουσική του
σχήματος, βασιζόταν στα καθαρά lead φωνητικά και τις ποικιλόμορφες και φοβερά
μελωδικές κιθάρες, οι οποίες όμως ποτέ δεν ακούγονταν “κιτς” ή σκόπιμα
εμπορικές. Το ύφος των Warlord, κυμαίνεται κάπου μεταξύ των Rainbow,
των παλιών Scorpions και των Rush, συν κάποιες μελωδικές δόσεις
κιθάρας, σε στυλ Randy Rhoads και Ritchie Blackmore. Συνθέσεις βασισμένες σε
αστραφτερά μουσικά θέματα, συνδυάζουν Αναγεννησιακή μουσική με ατμόσφαιρα,
θλιμμένης φαντασίας. Το συγκρότημα δυστυχώς, ποτέ δεν μπόρεσε να διατηρήσει ένα
σταθερό line up, με αποτέλεσμα να μην δώσουν ποτέ συναυλία μπροστά σε κόσμο.
Γι’ αυτό το λόγο, κυκλοφορούν ταυτόχρονα με τον δίσκο κι ένα video με ακριβώς
τα ίδια τραγούδια, το
συγκρότημα πραγματοποίησε τη μοναδική του συναυλία στο “Raymond Theater” στη Washington, η εμφάνιση αυτή ηχογραφήθηκε χωρίς την
παρουσία κοινού. Το home-video κυκλοφόρησε μαζί με το
συγκεκριμένο LP, που είναι πια κλασικό και ορχηστρικό υψηλής ποιότητας Heavy
Metal, που δεν έχασε τίποτα απ’ τη γοητεία του, με το πέρασμα του χρόνου. Όλα
τα τραγούδια, είναι ένα προς ένα μοναδικά, απίστευτα και πάντα θα με συγκινούν
όταν θα τα ακούω, όπως την πρώτη φορά… Είναι λοιπόν, πραγματικά ντροπή αλλά και
απαράδεκτο το γεγονός πως δεν βγήκαν ποτέ οι Warlord στο προσκήνιο,
γιατί αν είχε γίνει κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν να εγγυηθούν στο μέλλον, για
κάποιους πολύτιμους δίσκους που θα έκαναν τη δισκοθήκη μας, πραγματικά να
λάμπει. Δυστυχώς, όμως ούτε η προώθηση για το album από την Metal Blade, ήταν η αναμενόμενη και δεν ήταν φυσικά ανάλογη, της άξιας του
συγκροτήματος. Ο
Tsamis και ο Zonder είχαν ένα όνειρο, να φτιάξουν ένα πολύ μεγάλο Ηeavy Μetal
σχήμα, να γίνουν επιτυχημένοι και να παίξουν σε αρένες σε όλο τον κόσμο. Είχαν
ταλέντο και ο Damien King II (ως τραγουδιστής), ήταν απίστευτος και έτσι όλα
μπορούσαν να γίνουν ωραία, είχαν μεγάλα τραγούδια που ακούγονται ακόμη και
σήμερα πραγματικά αληθινά και μοναδικά. Τίποτα δεν ακούγεται σαν αυτά, αν και
οι Virgin Steele είναι το πιο κοντινό σχήμα σε ήχο, αλλά τα τραγούδια τους, δεν
είναι τόσο ομοιόμορφα. Οι Warlord, έχουν
λάβει μια απίστευτη λατρεία με το πέρασμα του χρόνου, ότι σχεδίαζαν όταν ξεκίνησαν
γεμάτοι ενέργεια πριν από 40 χρόνια, είμαστε χαρούμενοι, που μπορούμε να ακούμε
αυτό το μοναδικό διαμάντι ακόμη και σήμερα. Το “And The Cannons Of Destruction Have Began…”
είναι γεμάτο από ιστορίες και Rock όνειρα, αλλά και
ανεκπλήρωτες επιθυμίες, περιλαμβάνει όμως και μερικά τραγούδια, που είχαν ήδη
συμπεριληφθεί στο “Deliver Us”, έχουν προσθέσει επίσης όμως και μερικά νέα
τραγούδια. Το προφανές κλασσικό μοντέλο του Heavy
Metal, του ήχου του group
αξίζει πραγματικά τον υψηλότερο έπαινο, που συνορεύει με ταχύτητα και δύναμη,
παρόμοια με τους Judas Priest, η ομοιότητα βασίζεται εξ
ολοκλήρου στην αίσθηση των φωνητικών, διότι ακόμη και το 1984 οι Warlord έπαιζαν ένα Heavy Metal ύφος, πολύ
διαφορετικό από άλλα σχήματα του Μetal, με φανταστική κιθάρα και δυνατά
φωνητικά. Δυστυχώς, όμως, δεν είχαμε κάποια δισκογραφική
συνέχεια και έτσι το συγκρότημα διαλύεται περίπου το 1986 και ο Mark Zonder,
βρίσκει επιτέλους, με τους Fates Warning την αναγνώριση που του
άξιζε. Ένας λόγος, που διαλύθηκαν οι Warlord, ήταν κυρίως η θέση του τραγουδιστή αφού, ποτέ δεν βρέθηκε κάποιος πίσω
από το μικρόφωνο σε μόνιμη βάση, για πολύ καιρό. Η αστάθεια και η εμπορική αποτυχία,
ώθησαν το συγκρότημα στη διάλυση, τα μέλη του σχήματος ασχολήθηκαν με άλλα projects, ο Bill
σχημάτισε
τους Lordian Guard με τη σύζυγο του, στα φωνητικά.
LINE-UP: Joacim Cans – Vocals, Bill Tsamis – Guitar/ Bass & Mark Zonder – Drums.
SIDE I: “Battle Of The Living Death”, “Enemy Mind”, “Invaders”, “Winds Of Thor”, “Lucifer's Hammer”.
SIDE II: “War In Heaven”, “My Name Is Man”, “Sons Of A Dream”, “Achilles Revenge”.
Οι Warlord επανενώθηκαν το 2002, με τον τραγουδιστή των HammerFall στο μικρόφωνο, αποτέλεσμα ήταν το “Rising Out Of The Ashes” και έδωσαν τις πρώτες τους συναυλίες, στο festival του “Wacken” στη Γερμάνια. Αυτός ήταν ένας μυθικός και αθάνατος δίσκος, απολύτως απαραίτητος για όλους εκείνους που αγαπούν το Heavy Metal αλλά και αυτό το Αμερικάνικο σχήμα, που τόσα χρόνια περιμένανε μια νέα δισκογραφική δουλειά. Δυναμικό Επικό Μetal, που δημιουργήθηκε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μια απόλυτα μοναδική δουλειά, απόλυτη αναφορά για κάθε fan του είδους, που μπορεί να υπερηφανεύεται για το πιο Heavy ποιητικό και λυρικό Metal. Το “Rising Out Of The Ashes” ήταν το δεύτερο full album της καριέρας τους, ένα album που κυκλοφόρησε μετά από 18 ολόκληρα χρόνια μετά, το πρώτο τους full studio album και σίγουρα ήταν ένα LP, που όλοι οι οπαδοί το περίμεναν με ανυπομονησία. Σκληρό και αυστηρό, αποκάλυψε το απόσταγμα του σχεδιασμού για ένα τέλειο album, γεμάτο με όλα εκείνα τα συστατικά που τους σημάδεψαν. Ένα εποπτικό μουσικό έργο όπου είναι φορτωμένο με επικά στοιχεία, μεγαλοπρέπεια και ηρωισμό, όλα σε ίσα μέρη, όλα μέσα από μια μελωδική γεύση. Λοιπόν, έχουν για τραγουδιστή τον Joacim Cans, που εκείνη την εποχή ήταν η προσωπικότητα του Ευρωπαϊκού Heavy Metal και ήταν πάντα θαυμαστής της μουσικής, των Warlord και όχι μάταια είχαν οι HammerFall καταγράψει μια φανταστική διασκευή, του μεγάλου τραγουδιού “Child Of The Damned”, σ’ εκείνο το μυθικό ντεμπούτο τους, στα 1997. Με αυτή την έννοια, ο Joacim ταιριάζει, γάντι στον ήχο των Warlord, παραδίδοντας όπως ήταν δυνατόν, ένα πιο μελωδικό τόνο σε όλο τον ήχο του σχήματος. Το album, είναι ένα θαύμα από μόνο του, από την αρχή μέχρι και το τέλος, δίνοντας μας μια απίστευτη συλλογή από αθάνατους ύμνους και μοναδικά τραγούδια γεμάτα μαγεία, χρώμα και ζωή. Ολόκληρος ο δίσκος, είναι εξίσου σπουδαίος δεν υπάρχει καμία μα καμία αμφιβολία, αλλά αν έπρεπε να προτείνω ή να ξεχωρίσω μόνον ένα τραγούδι, αυτό θα ήταν σίγουρα το “Battle Of The Living Dead”. Αλλά δεν θα μείνω μόνο εδώ, θα ξεχωρίσω και όλα τα άλλα ολοκαίνουργια τραγούδια, που και πάλι γυρίζουν πίσω στις ρίζες τους, γεμίζουν και πάλι το μυστικισμό και την πνευματικότητα, σε όλες τις αρμονικές συνθέσεις και με χορωδιακά μέρη, από τα καλύτερα που έχω ακούσει. Από την αρχή τούτο το LP έχει μια μαγεία, μαγεία για να γίνει ένα ακόμη κλασικό της δισκογραφίας τους, απλές κιθάρα αλλά υπέρ ευφυής, συντριπτικά, πομπώδες και επικά τύμπανα και στην πιο ακραία μελωδική ανάπτυξη τους. Πολύ έντονες δομές τραγουδιών, καθαρό μελωδικό Heavy Metal αξιώσεων, ισχυρός άλλα περισσότερο Ευρωπαϊκός ήχος. Ο Bill ως σημείο αναφοράς για εκατοντάδες καλλιτέχνες σε όλο τον πλανήτη, ένας ζωντανός θρύλος από τους καλύτερους του Γαλαξία, ότι αγγίζει το μετατρέπει σε χρυσό, μπορεί να μην είναι ο καλύτερος μουσικός στον κόσμο, αλλά ότι γράφει ξεχειλίζει από ποιότητα και λυρισμό, γοητεία και τα έποι του είναι στο έπακρο, υπεράνθρωπες συνθέσεις, κολοσσιαία, κυκλώπεια και γιγαντιαία τραγούδια, με καλλιτεχνική κιθαριστική ερμηνεία, κομψή αλλά και με πολλή γροθιά, αναμφισβήτητα και αναπόφευκτα έχει αναφορές σε όλους τους παλιούς ήχους των Warlord. Απροσδόκητα καλή απελευθέρωση δίσκου, με ισχυρή επική αίσθηση, έχουν μερικούς μεγάλους Ηeavy Μetal ύμνους που αποτελούνται αλλά και εκτελούνται με εξαιρετική ανδρεία, ο ρυθμός είναι μάλλον κάπως ολίγων σκοτεινός, ενώ τα μοτίβα και οι μελωδίες της κιθάρας έχουν μια τέτοια Επική και επίπονη ατμόσφαιρα, που σου κολάν στο μυαλό, θες δεν θες.
THE HOLY EMPIRE (March-2013)
LINE-UP: Richard M. Anderson – Vocals, Bill Tsamis – Guitar, Philip Bynoe – Bass & Mark Zonder – Drums.
SIDE I: “70.000 Sorrows”, “Glory”, “Thy Kingdom Come”, “City Walls Of Troy”.
SIDE II: “Kill Zone”, “Night Of The Fury”, “Father”, “The Holy Empire”.
Το συγκρότημα μπήκε στον πάγο (πάλι), για αρκετά χρόνια, μέχρι που το 2011 ανακοινώθηκε ότι επέστρεψαν στο studio και εμφανίστηκαν ως πρώτο όνομα στο festival, “Keep It True” της Γερμανίας. Επίσης, το 2103 έδωσαν δύο live εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ενώ, κυκλοφόρησε και ο δίσκος τους “The Holy Empire”, λαμβάνοντας ιδιαίτερα θετικές κριτικές, η καλή Heavy Metal μουσική, σε αυτό το album είναι απλά εκπληκτική, ενώ, το υπόλοιπο σε μεγάλο βαθμό είναι το κλασσικό ηχητικό ποιοτικό Μetal. Τα τύμπανα του Zonder είναι τεράστια, η δημιουργικότητα και η τεχνική του ικανότητα είναι αμέσως προφανείς, ένας από τους πιο καλαίσθητους drummers, ενώ η κιθάρα του Tsamis είναι ο πρωταρχικός οδηγός της μελωδίας σε αυτό το LP. Πολύ καλά, μελετημένο το μουσικό-ηχητικό παιχνίδι τους, σε μερικά σημεία ο Bill τραγουδάει πραγματικά ένα τραγούδι με την κιθάρα του. Το μπάσο είναι επίσης, καλό και τεχνικό, αλλά και ο τραγουδιστής είναι εξαιρετικός, αν και δεν έχει μεγάλη εμβέλεια καθώς δεν πηγαίνει πολύ ψηλά ή πολύ χαμηλά, αλλά όπως και τα άλλα μέλη του group, η προσέγγιση του είναι πολύ καλαίσθητη, αποφεύγοντας τα μελοδραματικά λάθη. Τούτο το album, αν μη τι άλλο είναι μια πολύ ειλικρινής προσπάθεια, καθώς και η παραγωγή είναι απολύτως εκπληκτική, το κάθε όργανο είναι τόσο καλά χωρισμένο, ώστε έτσι καθορισμένο το μπάσο, είναι ουράνιο απλά τέλειο. Δεν υπάρχουν σημεία που να νομίζεις ότι μερικά κομμάτια είναι βαρετά, δεν υπάρχουν καθόλου, σε τούτο το album, όλα κυλούν ομαλά. Μουσικά είναι λαμπρό, έχει όλα τα γνωστά Επικά και λυρικά εμπορικά σήματα, που κάνουν τους Warlord τόσο μεγάλους. Ο μόνος λόγος για ν’ ακούσεις το εν λόγο LP, είναι κάποια μοναδικά τραγούδια, ας πούμε σαν τα… “Kill Zone” και “Night Of The Fury”, όχι ότι τα υπόλοιπα πάνε πίσω. Σκληρό Metal, που μερικές φορές τα κιθαριστικά riff ακούγονται σχεδόν λίγο θλιβερά, πολύ σφιχτός και απλά υπέροχος πομπώδες και μελωδικός ήχος, που μερικές φορές φλερτάρει λίγο με το πιο δυναμικό και δυνατό ηχητικά, Μetal. Παρόλο, που τα τραγούδια είναι αρκετά μακριά σε διάρκεια, ήταν μια πολύ ωραία έκπληξη για ένα τέτοιο album, αναμειγνύοντας το καλύτερο 80’s πομπώδες Heavy Metal, με κάποια μοντέρνα στοιχεία και επίσης μερικά ταχύτερα μεταλλικά κιθαριστικά riffs, που βγάζουν έναν πολύ βαρύ ήχο. Ένα Epic Ηeavy Μetal, αν και μερικά τραγούδια μπορούν εύκολα να γίνουν και να χαρακτηριστούν ως ένα πολύτιμο Doom Metal διαμάντι, δυνατές μελωδίες με καθαρό και δυνατό ήχο. Εξαιρετική η μουσική, που είναι εξαιρετικά σύνθετη και αριστοτεχνικά εκτελούμενη, το έργο ως τέχνη, είναι πολύ ένδοξο. Κατά κάποιον τρόπο, αυτό είναι ένα πραγματικά Επικό album, σας φέρνει πίσω στην εποχή των Σταυροφόρων, είναι ένας, πολύ υποβλητικός δίσκος που γίνεται ακόμη καλύτερος με κάθε ακρόαση. Μουσικά, υπάρχουν ομοιότητες με Judas Priest, Dream Theater και Manowar, αλλά μην κάνετε κανένα λάθος, οι Warlord έχουν τον δικό τους μοναδικό ήχο. Η μουσική, είναι πολύ συχνά σε μεγάλη κλίμακα, αν και δεν υπάρχει στιγμή που δεν αισθάνεται ότι είναι σοβαρή και heavy, επίσης τα φωνητικά είναι απλά, αλλά ειλικρινά, προσθέτοντας ακόμα περισσότερο στην όλη αίσθηση του album. Συνολικά, είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα Heavy Metal, θα το βάφτιζα ως Crusader Metal, ανυπομονώ να ακούσω περισσότερους Warlord στο μέλλον. Ένα από τα καλύτερα δισκογραφικά έργα του είδους, για το 2013, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Το “The Holy Empire”, αναζωπύρωσε τη φλόγα τους, η οποία πρέπει πάντως πολύ σύντομα ν’ ανατροφοδοτηθεί, αν δεν θέλουν να σβήσει ξανά…
THE HUNT FOR DAMIEN (October-2015)
LINE-UP: Nicholas Leptos – Vocals, Bill Tsamis – Guitar, Philip Bynoe – Bass & Mark Zonder – Drums.
SIDE I: “Child Of The Damned”, “Winter Tears”, “Black Mass”, “Lucifer's Hammer”, “Mrs. Victoria”.
SIDE II: “Lost And Lonely Days”, “Battle Of The Living Dead”, “Winds Of Thor”, “Night Of The Fury”.
Το 2013, ανακοινώθηκε ότι ο Κύπριος τραγουδιστής, Νικόλαος Λεπτός των Arrayan Path, αναλαμβάνει τα φωνητικά του συγκροτήματος, που ηχητικά ταιριάζει αρκετά μαζί τους. Το 2015 κυκλοφορεί, τελικά ένα album που όμως δεν έχει κάποια καινούργια τραγούδια αλλά μερικά, από τα καλύτερα τραγούδια της καριέρας τους, με νέα παραγωγή και νέο τραγουδιστή. Παρά τη σύντομη δισκογραφία τους, οι Warlord είναι ένας θεσμός του Αμερικανικού Heavy Metal, ένα από αυτά τα θρυλικά μουσικά σύνολα, που έχουν χαράξει το όνομα τους στην ιστορία του Metal, αν μη τι άλλο με χρυσά γράμματα. Με επικεφαλής τον μεγάλο Bill Tsamis, ο απόλυτα ιδεολόγος του group, παραμένουν ένα από εκείνα τα λατρεμένα συγκροτήματα, με τη δική του προσωπική ταυτότητα, με μια λυρική μελωδία και αξέχαστες επικές συνθέσεις. Λοιπόν, μετά από μακρές διακοπές αδράνειας, με μόνο τρεις studio δίσκους στα 35 χρόνια καριέρας, επέστρεψαν το 2015 μ’ έναν νέο δίσκο, όπου διασκευάζουν εκ νέου ορισμένα από τα πιο γνωστά τραγούδια τους. Η καινοτομία στην περίπτωση αυτή, είναι τώρα ο νέος τραγουδιστής, σε αυτό το πλαίσιο η φωνή του ταιριάζει απόλυτα με το θέμα, το στυλ και τη φύση των Warlord, επίσης, κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, σ’ ένα υψηλό επίπεδο με όμορφα και αρκούντος μελωδικά φωνητικά σε όλες τις εκτελέσεις του. Είναι ωραίο να απολαύσετε και πάλι σπουδαία τραγούδια όπως τα… “Winter Tears”, “Black Mass”, “Lost And Lonely Days” ή “Winds Of Thor”, όλα μ’ έναν πιο συντριπτικό Επικό αέρα και σε αυτόν το παραλληλισμό είναι αναπόφευκτες οι συγκρίσεις, με τον ήχο των Virgin Steele, στην αντιμετώπιση των μελωδιών και την ανάπτυξη των θεματικών ρυθμίσεων. Ο ισχυρισμός του Βασίλη Τσάμη, ότι βρήκε τον τέλειο τραγουδιστή για το συγκρότημα του, δοκιμάζεται εδώ, σε αυτή τη συλλογή επαναηχογραφημένων τραγουδιών. Ο Λεπτός έχει μια όμορφη φωνή, είναι πολύ μελωδική, αλλά δεν έχει και πολύ επιθετικότητα, όσο εγώ θα ήθελα. Πάντως, θα ήθελα μια πιο ποικίλη επιλογή τραγουδιών, αλλά έχοντας τα πρόσφατα παραδείγματα από τους Giles Lavery και Nick Leptos, είναι σαφές ότι το μόνο ουσιαστικό πρόβλημα των Warlord, εδώ και πολλά χρόνια, παραμένουν οι τραγουδιστές.
LIVE ΙN ATHENS 2013 (January-2018)
LINE-UP: Giles Lavery – Vocals, Bill Tsamis – Guitar, Paolo Viani – Guitar, Philip Bynoe – Bass, Mark Zonder – Drums & Angelo Vafeiadis – Keyboards.
SIDE I: “Intro”, “Deliver Us”, “Winter
Tears”, “Child Of The Damned”, “Penny For A Poor Man”, “Black Mass”.
SIDE II: “Mrs. Victoria”, “Lost And
Lonely Days”, “Aliens”, “City Walls Of Troy”, “Kill Zone”.
SIDE III: “War In Heaven”, “Winds Of
Thor”, “Lucifer's Hammer”, “Achilles Revenge”.
SIDE IV: “Lost And Lonely Days”, “Aliens”,
“Soliloquy”, “Night Of The Fury”.
SIDE V: “Father”, “Glory”, “Soliloquy”,
“Kill Zone”. SIDE VI: “Night Of The Fury”, “70.000
Sorrows (1997)”, “The Holy Empire (1997)”, “Glory (1995)”.
Το θρυλικό σχήμα επιστρέφει στο τόπο του εγκλήματος, για να ηχογραφήσει ένα live album, made in Greece. Για τα ιδρυτικά μέλη, Bill Tsamis και Mark Zonder η πρωτεύουσα της Ελλάδας, ήταν ο λογικός χώρος για να γράψουν ως όφειλαν, ένα σωστό live album, ο Bill είναι Έλληνας, η Ελλάδα ήταν ένα εξαιρετικό μέρος για να παίξουν live και πάντα το Ελληνικό κοινό, τους περίμενε χρόνια τώρα, με ανυπομονησία. Στην αρχή του live, όλο το συγκρότημα είναι κάπως σφιγμένο, με πρώτο τον τραγουδιστή Giles Lavery, που γενικά είναι κάπως άβολος και τρακαρισμένος, σιγά-σιγά αρχίζουν να «λύνονται» και μετά απογειώνονται. Εκείνο που σου μένει, μετά την ακρόαση του 3-πλού βινυλίου, είναι το πόσο καλός κιθαρίστας είναι ο Tsamis, χωρίς καθόλου μα καθόλου υπερβολές ή τις γνωστές κιθαριστικές βιρτουόζικες στάσεις, το παίξιμο του είναι εξαιρετικό. Οι Warlord είναι ένα από τα συγκροτήματα που δίνουν ελάχιστες έως και καθόλου συναυλίες, πάντως, εδώ, δείχνουν ένα αρκετά καλό προβαρισμένο σχήμα. Η Ελλάδα, τους κάνει πραγματικά να νιώθουν σαν να είναι στο σπίτι τους, αν και υπήρχαν κάποια τεχνικά προβλήματα, ενώ, ήταν και λίγο κάπως αγχωτικοί, μόλις όμως ξεκίνησαν να παίζουν, όλα ήταν απλά μαγικά. Όλοι ξέρουμε, ότι δεν έπαιξαν και πάρα πολλές συναυλίες σε όλη τους την καριέρα, αλλά είναι δίκαιο να πούμε ότι σήμερα οι Warlord είναι πιθανώς μεγαλύτεροι και πιο δημοφιλείς, από όταν ξεκίνησαν την πρώτη φορά, ειδικά σε μέρη όπως η Ελλάδα και η Γερμανία. Το 1984, το τότε studio album τους, παρουσιάστηκε κι ως ζωντανή συναυλία και σε VHS, χωρίς κοινό. Εδώ, στην Αθήνα, τελικά το θρυλικό σχήμα, έχει πιο φιλικό και πιο παθιασμένο κοινό, που τραγουδούσαν μαζί τους την κάθε λέξη των στίχων. Ο τραγουδιστής Giles Lavery, αν και λίγο σφιγμένος, παίρνει την απόλυτη δουλειά των οπαδών μπροστά του, επίσης, του δόθηκε η ευκαιρία να λάμψει σε ολόκληρο τον κατάλογο του group και να εκτελεί στο σύνολο, μόνο διαχρονικές επιτυχίες.
TRIVIA
O Bill Tsamis (13-Μαρτίου-1961~13-Μαΐου-2021).
Ο William γεννήθηκε στις ΗΠΑ στο San Jose (California) και είχε ελληνική καταγωγή, με ρίζες από την Νεμέα. Στην ηλικία των οκτώ ετών, ξεκίνησε να παίζει κιθάρα, με την παρότρυνση του πατέρα του, συνέχισε να παίζει ακόμα και όταν, στα 11 του, ένιωσε ότι ήθελε να σταματήσει. Έχει αποφοιτήσει από το “Trinity College” της Florida με Batchelor, στο “Of Arts In Pastoral” και το βασικό του επάγγελμα ήταν καθηγητής φιλοσοφίας και θεολογίας. Μετά τη διάλυση του συγκροτήματος του, περίπου στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ο Bill ασχολήθηκε με διάφορα μουσικά σχήματα, μέχρι την επανένωση του συγκροτήματος το 2002. Μετά από τον αναπάντεχο θάνατο του Bill, ιθύνοντα νου και ιδρυτή του συγκροτήματος των Warlord, όπου είχε αντιμετωπίσει στο παρελθόν σοβαρό πρόβλημα υγείας, το group δεν έπρεπε να υφίσταται πια. Ο Bill, δεν είναι μαζί μας, αλλά όμως, το να βγει νέο δισκογραφικό υλικό, από τα υπόλοιπα μέλη του group, κάτω από το όνομα του συγκροτήματος… είναι απλά, τραγικό. Επίσης, το να κυκλοφορούν ξανά και ξανά τα παλιά albums με τόνους από ανούσια bonus, γίνετε κάπως βαρετό και κουραστικό. Έτσι, τον Μάιο του 2024, κυκλοφόρησε ένα νέο studio album “Free Spirit Soar”, το οποίο ως κίνηση το θεωρώ, απλά απαράδεκτο και δεν θα μπω καν στην διαδικασία ούτε να το ακούσω, αλλά και φυσικά ούτε να το αγοράσω. Ντροπή τους και μόνο που σκέφτηκαν να το κυκλοφορήσουν… χωρίς την φυσική παρουσία του Bill. Δυστυχώς, τέτοιου τύπου κυκλοφορίες, δεν προσφέρουν τίποτα στη μουσική των Warlord, απλά μερικοί καπηλεύονται την μνήμη του θανόντα, δεν χρειάζονται τέτοιες ενέργειες ώστε το πνεύμα και η μουσική κληρονομία του Bill Tsamis, να μείνει αθάνατη. Τέτοιες κυκλοφορίες, βγαίνουν και υπάρχουν και δεν λένε μουσικά, απολύτως τίποτα και τις ανεχόμαστε μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν… Αν σε κάποιους δεν αρέσουν αυτά που γράφω, ας μην με διαβάζουν, δεν μ’ ενδιαφέρει άλλωστε καθόλου… δεν γράφω σε αυτό το site για να γίνω αρεστός, σε κάποιους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου