ΗΑRD ROCK - HEAVY METAL & SOUTHERN ROCK

ΗΑRD ROCK - HEAVY METAL & SOUTHERN ROCK
Πρέπει να ξέρετε ότι τα πραγματικά γνήσια καλά συγκροτήματα δεν ήταν λίγα, φαίνονται όμως λίγα μπροστά στις λεγεώνες των άχρηστων, καταστροφικών για την μουσική συγκροτημάτων. Υπήρχαν και θα υπάρχουν συγκροτήματα που φτιάχνουν προσωπικότητες αλλά και άλλα που τις χαλάνε, σκοπός μου θα είναι η θύμηση και η αναφορά φυσικά μόνο των πρώτων. Πάντως, θα ήθελα από εσάς να μην εκτιμήσετε την όποια δική μου προσφορά εδώ, αλλά μόνον την τεράστια προσφορά των συγκροτημάτων που παρουσιάζονται σε τούτο εδώ το blog. Μην ψάχνετε για συγκροτηματάκια της σειράς που ιδρώνουν, ή αγκομαχούν για να ακουστούν, μην ψάχνετε για τυποποιημένα μουσικά σχήματα. Δυστυχώς βγαίνουν-υπάρχουν πάρα πολλά σχήματα, που δεν λένε μουσικά, απολύτως τίποτα και τ' ανεχόμαστε μόνο και μόνο επειδή απλά υπάρχουν… Να λατρεύετε κ' να αγαπάτε το βαρύ σκληρό ήχο των 70’s και των 80’s, το τέλειο στο HΑRD ROCK, το απολύτως γνήσιο στο HEAVY METAL και τον ανόθευτο κλασικό ήχο στο SOUTHERΝ ROCK...

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011
























BIRTHA
BIRTHA
1972
(ABC, Dunhill)


SIDE I: "Free Spirit", "Fine Talking Man", "Tuesday", "Feeling Lonely", "She Was Good To Me".
SIDE II: "Work On A Dream", "Too Much Woman (For A Hen Pecked Man)", "Judgment Day", "Forgotten Soul".


BIRTHA: Rosemary Butler – Vocals/ Bass, Shele Pinizzotto – Vocals/ Guitars, Olivia Liver Favela – Vocals/ Drums and Sherry Hagler – Vocals/ Keyboards.
Produced by Gabriel Mekler.


Το πρώτο all-girl σχήμα στην ιστορία του Heavy/ Hard Rock.


Οι γυναίκες πάντα ήταν δραστήριες, ενεργητικές στη μουσική, αλλά το Hard Rock για το «ασθενές» φύλο ήταν απρόσιτο πεδίο για πολλά χρόνια. Ένα από τα πρώτα groups που προσπάθησαν ν’ αλλάξουν αυτή την κατάσταση ήταν σίγουρα οι Birtha, πιθανότατα ίσως το πρώτο γυναικείο σύνολο στην ιστορία του Heavy Rock. Ένας από τους διαδόχους των Birtha ήταν ως γνωστών, οι Runaways.
Επιδεικνύοντας το ταλέντο τους, η Rosemary Butler, η Sherry Hagle και η Shele Pinizzotto στην κιθάρα, έφτιαξαν το γυναικείο αυτό σχήμα των Birtha το 1967. Οι Butler και Pinizzotto είχαν αρχίσει την μουσική σταδιοδρομία τους ως μέλη του συγκροτήματος Rapunzels ενώ ήταν ακόμα στο γυμνάσιο του Los Angeles. Με το όνομα Rosemary Lane, η Butler ήταν μέλος του σχήματος Ladybirds, που είχαν ανοίξει για τους Rolling Stones μια συναυλία την Άνοιξη του 1965, κατά την διάρκεια της Αμερικανικής περιοδείας τους. Όταν οι Ladybirds διαλύθηκαν η Butler πήγε με τη φίλη της Pinizzotto (τότε ήταν με το όνομα Shel Le) στο συγκρότημα Daisy Chain που κυκλοφόρησαν ένα ενδιαφέρον και δύσκολο να βρεθεί LP το "Straight Or Lame" για την United International το 1967.
To 1967 οι Butler και Pinizzotto είχαν σχηματίσει τις Birtha με την προσθήκη της Sherry Hagler στα keyboards. Το επόμενο έτος θα προστεθεί στη μπάντα η Olivia Favela, drums, και θα περάσουν τα επόμενα τρία χρόνια περιοδεύοντας στη Δυτική Ακτή. Τελικά τις ανακάλυψε το 1972 ο παραγωγός Gabriel Mekler και υπέγραψαν αμέσως στην ABC Dunhill.
Οι Brtha ηχογράφησαν δυο δίσκους στο ύφος των πρώτων ημερών των Uriah Heep και με περισσότερη προσοχή στις αρμόνικες γραμμές των φωνητικών.
Ο
Gabriel Mekler και η δισκογραφική εταιρία Dunhill σκεφτήκαν την εξής έξυπνη φράση “Birtha has balls” για μια διαφημιστική καμπάνια, για την προώθηση του συγκροτήματος αυτό το slogan τυπώθηκε και σε μπλούζες.
Αν και ο δίσκος δεν είναι ο πιο πρωτότυπος που έχετε ακούσει ποτέ, η all-girl μπάντα Birtha είναι Rock, κι έπρεπε να εντυπωσιάσουν με το υλικό τους, όπως με τα τραγούδια "Free Spirit”, “Judgment Day (που περιέχει ένα μεγάλο drum solo από την Favela), το “Too Much Woman (For A Hen Pecked Man)” και το “Forgotten Soul. Έχοντας τρία μέλη να συνεισφέρουν στο υλικό του δίσκου όπου και οι τρεις ήταν τραγουδίστριες, το σχήμα ηχογράφησε ορισμένα αρκετά αξιόλογα και αυθεντικά στον ήχο τους κομμάτια, που έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.
Ο δίσκος ξεκινά με το καλύτερο κομμάτι του δίσκου το “
Free Spirit”, ένα Rocker τραγούδι με φωνητικά από την Favela και ένα μεγάλο σόλο κιθάρας από την Pinizzotto (οποίος είπε ότι τα κορίτσια δεν μπορούν να παίξουν κιθάρα).
Συνέχεια με το “Fine Man Talking” με μια ωραία βαθιά γραμμή από το μπάσο της Butler γρήγορα γίνετε Βlues-
Rock, αυτό το τραγούδι έχει ενέργεια.
Το “
Tuesday” είναι ένα αξιοπρεπές Blues-Rock τραγούδι με ένα πιασάρικο ρεφρέν που έχει διαπεραστικά φωνητικά από την Butler.
Το επόμενο τραγούδι έχει ένα ωραίο
solo κιθάρας από την Shele Pinizzotto (ίσως το καλύτερο solo του δίσκου), αυτό είναι το mid-tempo Blues-Rock "Feeling Lonely”.
Μια όμορφη,
heavy μπαλάντα είναι το “She Was Good To Me" που ήταν το πιο φιλικό προς το ραδιόφωνο, έτσι γλυκά κλείνει η πρώτη πλευρά του δίσκου.
Η δεύτερη πλευρά του δίσκου ξεκινά με το “
Work On A Dream, που κάνει πολύ καλή εντύπωση με τη bouncy μελωδία και μερικά ωραία φωνητικά από τις τέσσερις Birtha. Η Favela κλωτσούσε κυριολεκτικά το drum kit της, ένα σκληρό Hard Rock τραγούδι.Το “Too Much Woman (For A Hen Pecked Man)” θυμίζει Ike Turner, άλλο ένα ωραίο solo από την Pinizzotto!Στη συνέχεια συναντάμε το “Judgment Day”, εδώ το συγκρότημα έχει ένα συμβατικό Hard Rock ήχο με το τραγούδι να είναι σχεδόν proto-Progressive, με πλήκτρα στο στυλ των Uriah Heep από την Hagler. Ο δίσκος κλείνει με μια σύνθεση της Favela και του παραγωγού Mekler, το τραγούδι ”Forgotten Soul” που ξεκίνησε ως μια έντονη μπαλάντα με την Favela να τραγουδά σαν την Janis Joplin.
Το συγκρότημα περιόδευσε εκτεταμένα για την υποστήριξη του LP, συμπεριλαμβανομένου και του
support για τους Kinks σε μια γρήγορη Αγγλική περιοδεία. Εμπορικά ο δίσκος δεν πήγε και τόσο καλά έφτασε μόνο μέχρι το 209 στα charts.


ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ BIRTHA
Birtha [1972]
Can’t Stop The Madness [1973]

Δεν υπάρχουν σχόλια: