ΗΑRD ROCK - HEAVY METAL & SOUTHERN ROCK

ΗΑRD ROCK - HEAVY METAL & SOUTHERN ROCK
Πρέπει να ξέρετε ότι τα πραγματικά γνήσια καλά συγκροτήματα δεν ήταν λίγα, φαίνονται όμως λίγα μπροστά στις λεγεώνες των άχρηστων, καταστροφικών για την μουσική συγκροτημάτων. Υπήρχαν και θα υπάρχουν συγκροτήματα που φτιάχνουν προσωπικότητες αλλά και άλλα που τις χαλάνε, σκοπός μου θα είναι η θύμηση και η αναφορά φυσικά μόνο των πρώτων. Πάντως, θα ήθελα από εσάς να μην εκτιμήσετε την όποια δική μου προσφορά εδώ, αλλά μόνον την τεράστια προσφορά των συγκροτημάτων που παρουσιάζονται σε τούτο εδώ το blog. Μην ψάχνετε για συγκροτηματάκια της σειράς που ιδρώνουν, ή αγκομαχούν για να ακουστούν, μην ψάχνετε για τυποποιημένα μουσικά σχήματα. Δυστυχώς βγαίνουν-υπάρχουν πάρα πολλά σχήματα, που δεν λένε μουσικά, απολύτως τίποτα και τ' ανεχόμαστε μόνο και μόνο επειδή απλά υπάρχουν… Να λατρεύετε κ' να αγαπάτε το βαρύ σκληρό ήχο των 70’s και των 80’s, το τέλειο στο HΑRD ROCK, το απολύτως γνήσιο στο HEAVY METAL και τον ανόθευτο κλασικό ήχο στο SOUTHERΝ ROCK...

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020




KANSAS
LEFTOVERTURE
1976
(Kirshner)


SIDE I: “Carry On Wayward Son”, “The Wall”, “What's On My Mind”, “Miracles Out Of Nowhere”.
SIDE II: “Opus Insert”, “Questions Of My Childhood”, “Cheyenne Anthem”, “Magnum Opus (a. Father Padilla Meets The Perfect Gnat, b. Howling At The Moon, c. Man Overboard, d. Industry On Parade, e. Release The Beavers, f. Gnat Attack)”.

KANSAS: Steve Walsh – Vocals/ Organ, Robby Steinhardt – Vocals/ Violin, Kerry Livgren – Guitar, Rich Williams – Guitar, Dave Hope – Bass and Phil Ehart – Drums.
Produced by Jeff Glixman.


Οι Kansas δημιουργήθηκαν το 1972 στην πόλη Topeka (πρωτεύουσα της Αμερικανικής πολιτείας του Kansas). Το 1974 ο Don Kirshner (γνωστός παραγωγός της τηλεόρασης και διευθυντής δισκογραφικής εταιρείας), άκουσε ένα demo από το συγκρότημα και εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ από την περίπλοκη Hard Rock μουσική των Kansas, ώστε υπόγραψε μαζί τους δισκογραφικό συμβόλαιο με την εταιρεία του, την Kirshner. Τα υπόλοιπα είναι Rock ιστορία.
Για αρκετά χρόνια, αυτό το εκπληκτικό μουσικό σύνολο ασχολείται με το περίτεχνο Hard Rock, καθώς κατάφερε να σφυρηλατήσει έναν μοναδικό και ιδιαίτερα προσωπικό ήχο. Ήχος που είναι αναγνωρίσιμος απ’ όλους, γιατί η μουσική των Kansas φαίνεται να έχει ρίζες τόσο στην κλασική μουσική όσο και στα σκληρά Blues, στο συμφωνικό Pomp Rock, αλλά και στο πηγαίο Hard Rock. Σημαντικό ρόλο στη μουσική καθιέρωση του συγκροτήματος, έπαιξε το βιολί του Robby Steinhardt, τα εντυπωσιακά πλήκτρα του Steve Walsh και η εκπληκτική κιθάρα του Kerry Livgren. Τα πρώτα 4-5 album των Kansas ήταν που εδραίωσαν τον ήχο τους, αν και μετά το υλικό τους έγινε πιο προσιτό, αργά αλλά σταθερά όμως αποκτούσαν όλο και περισσότερους οπαδούς σε όλον το κόσμο. Έφτασαν στην κορυφή μεταξύ των ετών 1974-’79 αφού τότε κυκλοφόρησαν τα πιο επικά δισκογραφικά τους έργα και αυτά ήταν που τους έφεραν την παγκόσμια επιτυχία.
Έτσι, από αυτή την πρώτη και πιο δημιουργική περίοδο, διάλεξα το “Leftoverture”, όπου εδώ δείχνουν ένα βαρύ προοδευτικό έργω, ενσωματώνοντας το βιολί στην μουσική τους, με το εμπνευσμένο τούτο album.
Το “Leftoverture” είναι το τέταρτο πόνημα τους, η δύναμη του “Carry On Wayward Son”, ένα τραγούδι που ήταν το πιο άμεσο που είχαν γράψει μέχρι εκείνη τι στιγμή. Σήμερα, αυτό το τραγούδι εμφανίζετε ως το τραγούδι υπογραφής των Kansas, μαζί με το “Dust In The Wind”. Το “Leftoverture” περιέχει μνημειώδες τραγουδια που χτίζονται κατά κύριο λόγο από τον Steve Walsh που τονίζει με πολύ αισιόδοξο ρυθμό την ισχυρή φωνητική του απόδοση. Αυτό το LP ήταν κατά βάση αυτό που επέκτεινε εκθετικά η βάση των οπαδών των Kansas και οδήγησε σε μεγάλες πωλήσεις το group, φυσικά τα μέγιστα βοήθησε και η παραγωγή του Jeff Glixman, (Gary Moore, Yngwie Malmsteen, Georgia Satellites, Black Sabbath, Saxon, Paul Stanley).
Όλες οι συνθέσεις είναι ενδιαφέρουσες και αντιπροσωπεύουν μια τεράστια προσωπική μουσική εξέλιξη του συγκροτήματος, όπως φανερώνεται στα εξής τραγούδια…  What's On My Mind”, “Miracles Out Of Nowhere” και Questions Of My Childhood”, αλλά ένα μοναδικό τέρας είναι αυτό που κλείνει τον δίσκο, το οκτώ λεπτών επικό “Magnum Opus” το οποίο περιέχει έξι διαφορετικές κατά μέρους ρυθμίσεις. Το “Leftoverture” είναι το group το ίδιο, αλλά κυρίως είναι η μουσική του group, τα αιθέρια, βαλσαμικά πλήκτρα, τα απροσδόκητα ακατέργαστα κιθάρα και το βιολί που υφαίνουν μοναδικούς ήχους μεταξύ τους, μια πολύ πλούσια μουσικού προοδευτικού Hard Rock.
Μου αρέσει πολύ το “Leftoverture” και το θεωρώ ως ένα από τα καλύτερα album του συγκροτήματος, αλλά όχι μόνο λόγω του μεγάλου επικού τραγουδιού “Carry On Wayward Son”, το οποίο είναι ένα κλασικό τραγούδι όλων των εποχών. Το καλύτερο τραγούδι είναι κατά τη γνώμη μου το επίσης επικό Miracles Out Of Nowhere”, η μουσική, οι φωνητικές αρμονίες και οι στίχοι είναι υπέροχοι και κάνουν αυτό το τραγούδι τόσο ξεχωριστό. Συνοψίζοντας, αυτό είναι ένα αρκετά ισχυρό Hard Rock album, ίσως ένα από τα καλύτερα Αμερικάνικα προοδευτικά Hard Rock που δεν πρέπει να μνημονεύεται μονο για το “Carry On Wayward Son”, το οποίο είναι το πιο γνωστό τραγούδι του δίσκου, είναι ένα κλασικό πέντε αστέρων album, πολύ κοντά στο “Point Of Know Return”.
Όλα τα στοιχεία που κάνουν τους Kansas, ένα μεγάλο Progressive Rock μουσικό σύνολο, συναντώνται σχεδόν αδιάκοπα εδώ μέσα σε τούτο το δισκογραφικό τους έργο. Τα βαθιά συναισθηματικά φωνητικά, τα συμφωνικά μέρη, η πυρκαγιά του Hard Rock που καίει αδιάκοπα, οι περίπλοκες μουσικές δομές και τα βαθύτατα λυρικά θέματα. Όλα αυτά διασυνδέονται μ’ έναν σχεδόν ομοιόμορφο τρόπο όπως έκαναν πάντα στα μυθικά 70’sμ, συνολικά είναι ένα ακόμη αριστούργημα του  Progressive Rock και ίσως το καλύτερο μουσικό έργο των Kansas.
Αμφιβάλλω αν υπάρχει άνθρωπος στον Δυτικό Κόσμο που δεν έχει ακούσει, αυτό το LP τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του. Το μουσικό-ηχητικό τείχος είναι ένα προοδευτικό αριστούργημα, τα θαύματα έτσι γίνονται από το πουθενά και είναι απλά εκπληκτικά. Τα τραγούδια εδώ μιλάνε και λένε την ιστορία ενός ατόμου που ψάχνει για την ταυτότητα του, ενώ μεγαλώνει από την παιδική του ηλικία μέχρι την εφηβεία, αλλά και την ενηλικίωση του.


ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ KANSAS
Kansas [1974]
Song For America [1975]
Masque [1975]
Leftoverture [1976]
Point Of Know Return [1977]
Two For The Show [1978]
Monolith [1979]
Audio-Visions [1980]
Vinyl Confessions [1982]
Drastic Measures [1983]
Power [1986]
In The Spirit Of Things [1988]
Live At The Whisky [1992]
Freaks Of Nature [1995]
Always Never The Same [1998]
King Biscuit Flower Hour Presents, Live 1989 [1998]
Somewhere To Elsewhere [2000]
Live, Dust In The Wind [2001]
Device, Voice, Drum [2002]
There's Know Place Like Home [2009]
Bryn Wawr, Live FM Broadcast 1976 [2014]
The Prelude Implicit [2016]
Leftoverture, Live & Beyond [2017]


TRIVIA
Μετά το διπλό live albumTwo For The Show” που μπορεί να περιγραφεί ως εμπορική επιτυχία, αλλά όμως στο studio LPMonolith” το επίπεδο είχε πέσει λίγο. Η αντίθεση ανάμεσα στους δύο συνθέτες Livgren και Walsh γινόταν ολοένα και πιο φανερή, οι συνθέσεις του Livgren είχαν περισσότερο θρησκευτικές επιδράσεις, ενώ ο Walsh ήθελε περισσότερο γκάζι. Για ν’ αποφύγουν το αδιέξοδο έφτιαξαν και οι δύο solo album, αλλά και τα δικά τους μουσικά σύνολα, όπως ήταν οι Streets και AD.





Δεν υπάρχουν σχόλια: